Vernazza

Om jag skulle ta all den tid jag har lagt på att hitta sovplats i Vernazza så skulle jag säkerligen kunnat få betydligt bättre betyg på Litteraturhistoria-provet, att låta sig distraheras av något så mycket roligare än det är förödande när det gäller betygen (okej, riktigt så illa är det inte) men nästan. I vilket fall - jag vet inte hur många hotell & rum jag sållade bort i brist på pengar att betala deras överpriser och jag vet inte hur många som hade fullbokat de dagarna vi skall besöka Vernazza (23-25 Juni). Men tillslut fann jag mannen som räddade, inte bara vår budget, utan också räddade oss från att behöva sova på tågperrongen och vakna bland dammiga sandaler och skrikande tåg alldedes för tidigt och blivit av med halva vår packning typ (speciellt min kamera varit tråkig att förlora i en tjyvs händer) - Salvatore Biggi! Rummet som vi ska sova i kostar oss 70 euro per natt och det skulle inte förvåna mig om taket rasade ner över oss mitt i natten. Men det är beläget precis vid piren mitt i byn och vad jag har hört & läst skall ljudet från resturanten under sippra rakt in genom fönstret på kvällarna och om man stänger fönstret har man sig en privat bastu att försöka sova i. På något sätt besvärar det mig inte - det känns bra, som att anpassa sig till deras liv - utan aircondition och minibar./Cajsa
Läckerbithuset som vi ska bo i:
image331
Vernazza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0