Telefonsamtal till Tjeckien

Efter ganska seriösa bokningsbekräftelser från våra olika hotell runtom  fick jag ett tamt svar från vår sovplats i Cesky Krumlov, Tjeckien. Jag mailade igen och bad om tydligare besked, men när inget mail kom på några dagar så ringde jag ner. Det är en ganska speciell känsla det där att ringa till någon långt borta i ett mystiskt och i mitt sinne ännu oplacerat land. Efter säkert 20 signaler svarade en man på tjeckiska, men när han hörde mig bytte han snabbt till en klockren engelska och förstörde min romantiserade bild av tjeckier med en spännande brytning. Nåväl, det blev inte mer säkrat på telefon, mer än ett muntligt "Ja, ni har ett rum hos oss." Okej, svarade jag och förväntade mig att han skulle vilja ha någon slags kontaktuppgift, men fick istället svaret:  "That's it."
 Skönt med enkla människor./C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0