Tågluffen spikad

9 APRIL 2008
Jag ramlade med longboarden idag. Skulle över en trottoarkant vid ett övergångsställe och tog ordentligt med fart men brädan stannade tvärt och jag flög över asfalten. Egentligen gjorde det inte så ont som det borde gjort, det värsta var att det är så förbannat pinsamt att klanta sig inför andra människor, för att inte tala om alla stadsjeepar i allén som köar för görnt ljus och istället får se mig flyga två meter och landa pladask på asfalten.

Sedan haltade jag in på SJ:s information för att skaffa mig lite inspiration om min och alices tågluff. Tanten i kassan langade snabbt upp hela resvägen från Göteborg via Paris och sedan till Rom (vår första del av resan) och berättade om fotbolls-EM, sa att jag måste boka snart osv. Okej, tänkte jag och innan jag visste ordet av så hade jag bokat och betalt 8 tågbiljetter. Tillåt mig använda den pretantiösa beskrivningen: LYCKA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0