Pillerburk

Idag har jag upplevt värme för första gången sedan förra året. Dessutom lider jag av en sjukdom, någon slags feberfrossa och förkylning. Denna obehagliga upplevelse av att ligga i sin övehettade kropp i ett överhettat rum en överhettad majdag har fått mig att inse hur viktig en medicinväska kan komma att bli under vår resa. Man glömmer liksom av hur värmen kan döda allt levande i kroppen när man i kalla Sverige bara blindt och desperat längtar bort. Men idag har jag iallafall fått mig en påminnelse. Alltså blir medecinväskan och pillerburkarna ett måste på resan. Jag tänker mig ett innehåll bestående av: smärttstillande, plåster, jodlösning för diverse halsinfektioner, ingefära och det fetaste solskyddet världen har att erbjuda. /C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0