På räls i närheten

När jag och min far var ute och övningskörde häromdagen tog vi vägen genom Jonsered, klockan var väl sisådär halv elva och solen höll precis på att plocka ner sina sista strålar, det lyste  rött i det lummiga gröna bland de snirkliga vägarna. Fick liksom överklassområdet och alla superfeta miljonvillor att bli en oskyldig idyll alldedes nära min hemstad, en idyll jag aldrig förut upptäckt. Sjön Aspen bredde ut sig mellan trädtopparna när man snirklade sig ner för berget och glänste alldedes stilla (oh ja, jag vet att texten är pretantiös) men det var så pretantiöst vackert och löjeväckande att det ligger så nära. I vilket fall är det en plats värd att besöka för närmare titt har jag bestämt mig för. Tåget går dit - alltså finns det planer på att jag och Alice kommer dit - inom en snar framtid. Jonsered - du är fin!/C

Kommentarer
Postat av: mingla

Var med i min tävling om ett Nicole Richie-armband som är sponsrad av BettiesGalleria i Kalifornien :)

2008-05-27 @ 23:58:48
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0